Lietuvoje skelbtų klaidinančių reklamų TOP 10, sudarytas vartotojų informavimo kampanijos “Žinok teises ir laimėk”

1.

„Jeigu kas nors gatvėje tavęs paklaus – a kiek kainuoja SMS???!!! Pasakyk jiems. NIEKO NEKAINUOJA???!!! Tarp LABAS vartotojų – visiems laikams ir be jokių sąlygų”, “Ir nepamiršk – tarp LABAS vartotojų SMS nemokami visiems laikams ir be jokių sąlygų“ (2005 -2006) – UAB „Bitė Lietuva“.

Tačiau „visiems laikams ir be jokių papildomų sąlygų“ tęsėsi tik iki 2006 m. rugsėjo 1 d., kai LABAS klientams, ir toliau norintiems nemokamai susirašinėti trumposiomis žinutėmis, buvo įvestos papildomas naudojimosi šia paslauga sąlygos (pirmiausia papildyti sąskaitą norimu nominalu, po to užsisakyti nemokamų SMS siuntimo tarp LABAS vartotojų paslaugą, siunčiant SMS su žodžiu UŽSAKYTI už 1 Lt).

Konkurencijos tarybos skirta bauda – 18 000 lt

2.

„Pasaulio skyrybų čempionai – skyrybos per tris dienas“ „Skyrybų advokatų paslaugos“, „Atstovavimas teisme“, „Geriausi skyrybų advokatai“, „Geriausių skyrybų advokatų paslaugos“; „Profesionalus atstovavimas teisme“, „Ypač kvalifikuotos ir pigios visos advokatų paslaugos“, „Skubus alimentų priteisimas iš skolininko“ – UAB „Tikroji turto kaina“ Skyrybų centras.

Tačiau UAB „Tikroji turto kaina“ neturi teisės verstis advokato veikla.

Konkurencijos tarybos skirta bauda – 11 500 Lt

3.

„Šiame DVD rasite: kvietimą į filmą „Sparnuotas desantas“, interviu su įgarsinusiais aktoriais, galimybę laimėti plakatą su aktorių parašais“; Reklama radijo stotyse: „Pirkdami DVD „nachaliavai“ gausite bilietuką į kino filmą „Sparnuotas desantas“ – UAB „Achme,

Tačiau, kai šis DVD pasirodė prekyboje, Vilniaus kino teatruose filmas „Sparnuotas desantas nebuvo rodomas. Be to, kvietimą į šį filmą nemokamai galėjo gauti tik, tie kurie nusipirkdavo dar vieną bilietą į šį kino seansą.

Konkurencijos tarybos skirta bauda – 15000 lt

4.

„Žaidimo laimėtojui kiekvieną savaitę „Vilniaus kailiai“ dovanoja stilingą moterišką arba vyrišką rankinę (pasirinktinai)“, „Stilingos odinės rankinės – prizai skaitytojams“ – AB „Vilniaus kailiai“ reklama žurnale „Moters savaitė“ nuo 2002-10-01 iki 2007-04-27.

Tačiau laimėtoja nuvykusi į „Vilniaus kailių“ parduotuvę ir išsirinkusi rankinę sužinojo, kad laimėjo tik 100 Lt nuolaidą nuo rankinės.

5.

„Pirk bet kurios rūšies “Rasa” gėrimus ir laimėk svajonių katerį“ – UAB „Druskininkų Rasa“.

Deja, bet išsvajotąjį katerį laimėtojas gavo be variklio.

6.

„Per papildomus televizorius skaitmenine TV mėgausitės nemokamai“ – UAB „Mikrovisatos TV“

Tačiau norint matyti skaitmeninę TV per kitus televizorius, reikia už 170 Lt įsigyti skaitmeninės TV priedėlį kiekvienam televizoriui bei sumokėti kortelės aktyvavimo mokestį arba abonentinį mokestį.

7.

„Akcija“, nors kaina lieka ta pati – UAB „Eurovaistinė“

8.

„Sudocrem – sparčiam gijimui…“, „Sudocrem. Patenkina didžiausius lūkesčius: pasižymi gydomuoju poveikiu…“, „Sudocrem. Turi gydomąjį poveikį…“ – UAB „Miečys“.

Tačiau UAB „Miečys“ negalėjo pateikti įrodymų, patvirtinančių, kad „Sudocrem“ turi gydomąjį poveikį.

Konkurencijos tarybos skirta bauda – 9 400 lt

9.

„BIGBANK greičiausias kelias iki pinigų“

Tačiau “Balti Investeeringute Grupi Pank AS” („Bigbank“) greičiausiai vartojimo kredito paslaugų neteikia, kaip tokį įspūdį galėjo susidaryti reklamą išgirdęs vartotojas.

Konkurencijos tarybos skirta bauda – 30 000 lt

10.

„Eurovaistinė – mažiausių kainų lyderė“ – reklaminis šūkis 2004 – 2008m.

Konkurencijos tarybos skirta bauda – 27 000 lt

Ką reikėtų žinoti vartotojui?

Klaidinanti reklama – reklama, kurioje pateikiama melaginga ar neteisinga informacija, neatskleidžiama esminė informacija, kuri reikalinga vartotojui tam, kad jis galėtų priimti informacija paremtą sprendimą.

Klaidinančios reklamos pavyzdžiai:

  • Reklama – jaukas. Kvietimas pirkti už specialią kainą, kai vėliau pardavėjas atsisako parodyti reklamuojamą produktą, pateikia brokuotą prekę ir taip siekią įsiūlyti kitą produktą;
  • Riboti pasiūlymai: Specialus pasiūlymas tik šiandien! Apgaulingas tvirtinimas, kad produktą bus galima įsigyti trumpą laiką arba jį bus galima įsigyti ypatingomis sąlygomis tik per labai ribotą laiką, siekiant paskatinti pirkėją priimti skubotą sprendimą, nesuteikiant jam laiko viską apgalvoti;
  • Reklamuoti produktus už specialią kainą, jei jų yra vos keletas;
  • Kartu su reklamine informacija siunčiamos sąskaitos, taip sudarant įspūdį, kad vartotojas jau užsisakė produktą, nors jis to nepadarė.
  • Visas nesąžiningos veiklos “juodasis sąrašas”

Ką daryti, jei vartotojas susiduria su klaidinančia reklama?

Nors vartotojas vargiai galėtų priversti pardavėją parduoti prekes už reklamuojamą kainą. Tačiau yra keli dalykai, kuriuos jis gali padaryti:

  • Pirmiausia vartotojas, susidūręs su klaidinančia reklama, gali pateikti skundą Konkurencijos tarybai. Ji ištirs, ar reklama yra nesąžininga, apgaulinga;
  • Antra, jis gali informuoti nevyriausybines vartotojų organizacijas bei gauti jų išvadas, nuomonę apie įvykį;
  • Jei pateiktas skundas yra pagrįstas, Konkurencijos taryba kreipsis į teismą, reikalaudama nutraukti nesąžiningą reklamą.

Be to, Konkurencijos taryba pardavėjams ar paslaugų tiekėjams skiria ir baudas už klaidinančią komercinę veiklą.

Šiek tiek statistikos…

  • Šiemet Lietuvoje nesąžiningi verslininkai jau yra sumokėję daugiau nei 330 tūkst. litų baudų.
  • Pernai su klaidinančia, apgaulinga reklama ar pasiūlymais susidūrė beveik ketvirtadalis (24 proc.) lietuvių, o nesąžiningus pasiūlymus gavo – 20 proc[1] (Europos Sąjungos vidurkis 42 proc. ir 27 proc.)
  • Šis skirtumas nereiškia, kad pardavėjai ir verslininkai Lietuvoje yra sąžiningesni nei Europos Sąjungoje. Greičiausiai tokia situacija yra todėl, kad Lietuvos vartotojai nepastebi ar skiria per mažai dėmesio nesąžiningai pardavėjų veiklai. Be to, jie gana vangiai gina savo vartotojų teises.
  • Praėjusiais metais Konkurencijos taryba ir Vartotojų teisių apsaugos tarnyba gavo vos kelias dešimtis skundų dėl nesąžiningos reklamos.

Facebook komentarai

2 komentarai “Klaidinančių reklamų Top 10

Komentuoti

Jūsų el. paštas nebus rodomas. Privalomi laukai pažymėti *